11 tot 31 augustus: week 3 tot 6 - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Debby - WaarBenJij.nu 11 tot 31 augustus: week 3 tot 6 - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Debby - WaarBenJij.nu

11 tot 31 augustus: week 3 tot 6

Door: Debby

Blijf op de hoogte en volg Debby

31 Augustus 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

Wat heb ik nou de afgelopen drie weken uitgespookt..
Stage is erg vermoeiend geweest. Veel nieuwe dingen geleerd en gewoon veel te doen.
Op zondag 17 augustus zijn we met een groepje naar het Auckland museum geweest. Was erg interessant, maar we zijn met pijn en moeite binnengekomen. Maar het was erg gezellig geweest.
Op woensdag 20 augustus hadden we een etentje met een hele groep via stagereizen, dit was ook erg gezellig en we hebben veel nieuwe mensen leren kennen. We zijn uiteindelijk niet mee uit geweest na het eten, maar bij ons ging de volgende dag de wekker ook weer vroeg.

Op donderdag zijn we nog gaan kijken of er nog kaarten voor de rugbywedstrijd tussen de All blacks vs Australië beschikbaar waren, het was tenslotte de wedstrijd van het jaar en als je dan toch in nieuw zeeland bent… Met veel mazzel wisten we nog een paar kaartjes te bemachtigen en zouden we zaterdagavond naar de almachtige All blacks gaan kijken in het stadium.

De zaterdag 23e van augustus brak aan en we hadden er veel zin in. Deze avond gingen we kennis maken met de sport rugby. Nicolette had geen zwart shirt om aan te trekken, dus besloten we in de stad even rond te gaan neuzen. Uiteindelijk hebben we allebei een Nieuw-Zeeland shirt gevonden en aangeschaft en waren we dus officieel klaar voor de wedstrijd. We aten voor vertrek wat pannenkoeken en liepen vervolgens richting bus om richting het stadium te gaan. Vol verwachting zaten we te wachten tot de wedstrijd ging beginnen. De sfeer in het hele stadium was geweldig om te ervaren, al snapte we van het spel zelf niet zo veel. Het is echt een aanrader om naar een wedstrijd van de All Blacks te gaan als je ooit naar Nieuw-Zeeland gaat. Ze hebben uiteindelijk met 51-20 van Australië gewonnen en daarmee hadden ze de beker gewonnen in het tournament. Het was echt super om mee te maken. Dezelfde avond kwam onze huisgenoot met de mededeling dat ze bij 2 andere Nederlandse meiden op de kamer ging, daar kon ze het uiteindelijk ook beter mee vinden. Wij vonden het niet erg, als ze zich bij ons niet op der plek voelde en daar wel, dan moet ze dat gewoon doen. Wij waren alleen wel heel erg benieuwd wat voor persoon en wanneer die kwam dan bij ons op de kamer zou komen.

Deze week wist ik, zou ik naar 4 nieuwe centers van het YMCA moeten reizen om daar de vaste activa te noteren. Het was heel erg spannend, want ik was en ben nog niet erg comfortabel om hier in een auto rond te gaan rijden. Gelukkig kon ik met een hele aardige collega meerijden naar het eerste center in Lynfield. Het 2e center Glenn Innes heb ik met de bus gedaan. Maar de omgeving was echt heel erg verbluffend. Nu heb ik alleen nog Cameron Pool en Onehunga War Memorial Pool te doen, wat op maandag en dinsdag plaats gaat vinden.

Op woensdag ben ik eerder naar huis gegaan, ik voelde me niet echt goed en vond het geen goed idee om dan maar op mijn werk te blijven zitten. Toen ik thuis kwam, zat onze nieuwe huisgenoot al in haar kamer. Ellen, een vrolijke en gezellige meid uit Twente.

Op donderdagavond besloot ik naar de film If I Stay te gaan met een groepje meiden en 1 jongen, ik dacht dat is vast gezellig. Dus ik kwam aan en toen bleken het allemaal Duitsers te zijn. Ik heb niets tegen Duitsers, maar als je als enige Nederlander daar tussen zit, ben je wel even bang dat ze misschien wel veel in het Duits gingen praten. Gelukkig was dit niet het geval en spraken ze voornamelijk Engels en kon ik het ook goed volgen. Nadien zijn we met zijn 6e nog wat gaan drinken in de stad en het waren echt super gezellige mensen. Daar was ik wel heel erg blij om.

Vrijdag de laatste dag van de week, op het werk hebben we dodgeball (trefbal) en een barbecue op de planning staan. Een gezellig evenement met gezellige collega’s. Er waren 3 teams, namelijk: Fitness, Head office en Accommodatie. Ik zat in het Head-Office team met Claire, Amy (CFO), Peter (CEO), Arvid & Jo (hoofd HR, geloof ik). Het spel begon, het was erg gezellig, maar de mannen gooiden die ballen toch wel erg hard. Ik heb die bal een paar keer op mijn enkel gehad, paar keer op mijn arm, 1 keer op mijn been en de eerste bijna tegen mijn hoofd. Toen ik die net op tijd met mijn hand kon afweren begon mijn hele team te zeggen, Head shot, dus dat degene die de bal gooiden er uit moest, uiteindelijk zei de scheids van niet en was ik eruit. Het was echt super leuk om te doen en uiteindelijk was het team Fitness en team Head-office in de finale. Met trots kan ik zeggen dat team Head-office gewonnen heeft . De barbecue was kort maar ook erg gezellig. Er zijn er uiteindelijk 3 die met een handdoek met ijs op hun hand liepen. Ikzelf heb een fikse blauwe plek op mijn bovenbeen, maar ik vond het erg leuk. ’s Avonds gingen Ellen en Nicolette uit eten met een paar andere interns, wat van wat ik gehoord heb ook erg gezellig is geweest.

Zaterdag hebben we Ellen even rondgeleid door de stad en verder hebben we weer rust ingepland, en onze grote reis eind december en januari gepland en geboekt.

Dat was het weer voor nu, zal asap weer wat laten horen :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Debby

Hoi mijn naam is Debby, ik ben 23 jaar en ben een voltijd student aan Saxion Hogeschool. Ik studeer bedrijfseconomie en zit nu in Nieuw Zeeland om op 4 Augustus te beginnen met stage voor jaar 3 van mijn studie. Ik zal proberen eens in de zoveel tijd een update te doen.

Actief sinds 19 Juli 2014
Verslag gelezen: 152
Totaal aantal bezoekers 4111

Voorgaande reizen:

15 Juli 2014 - 31 Januari 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: