29/10 tot 03/11: zon, zee, strand & waterval - Reisverslag uit Coromandel, Nieuw Zeeland van Debby - WaarBenJij.nu 29/10 tot 03/11: zon, zee, strand & waterval - Reisverslag uit Coromandel, Nieuw Zeeland van Debby - WaarBenJij.nu

29/10 tot 03/11: zon, zee, strand & waterval

Door: Debby

Blijf op de hoogte en volg Debby

03 November 2014 | Nieuw Zeeland, Coromandel

We zijn weer een week verder en er is op het werk niet veel gebeurt.
Maandag was een nationale vrije dag, namerlijk Labour day. Dinsdag had ik een dagje vrij genomen, wat toch wel erg lekker was.

Woensdag kwam ik weer op het werk en het was toch wel een beetje een gekkenhuis. De accounts payable was weer terug, maar de payable run was een dag naar voren geschoven. De accounts receivable liet me zelf kiezen wat ik ging doen en dus vroeg ik naar datgene wat het meeste prioriteit had. Dit waren de payable invoices, dus ging ik weer vrolijk aan de slag. De dag liep voorspoedig.
Donderdag heb ik de payable run weer prima afgerond en vrijdag waren er geen leidinggevende, dus dat was een heerlijk “rustig” dagje op het werk.

Het weekend begon lekker rustig, wat wel lekker was. Zondag ging om 3.30 mijn wekker. We reden om 5.05 weg van ons appartement. Ik samen met mijn twee Duitse kamergenoten. We hebben 2.30 uur gereden richting Coromandel. We gingen eerst naar het hot water beach. Hier moet je een gat graven in het zand en dan heb je warm (soms echt bloedheet) water. De kunst is dan natuurlijk om het op een aangename temperatuur te krijgen. Dus het graven begon. Uiteraard hadden we een verkeerde plek uitgekozen, we hadden dus niet zo heel warm water. Gelukkig was er een kiwi man die er met zijn kids was en die een hele mooie poel had gecreeerd en ons uitlegde hoe het moest.
Net voordat hij weg ging zei hij tegen ons dat we zijn poel mochten gebruiken, nou daar zeiden we geen nee tegen. Er zat ook nog 1 zweedse man in. Na een anderhalf uur gingen we weer verder.
Eenmaal in terug in de auto gingen we verder naar Cathedral Cave. Een prachtig strand met, je raad het al, een grot. Een prachtig gebied. Jammer genoeg was de wandeling heen alleen al 45 minuten. De zon scheen fel en er was geen wolkje te bekennen, dus het was akelig benauwd.

De weg naar Cathedral Cave was erg omhoog en omlaag. Maar het was de toch wel waard, wat een uitzicht. Heel erg mooi alhoewel ik helemaal kapot was aan het eind. We hebben ongeveer een half uur tot een uur op dit erg mooie strand doorgebracht en toen kwam de zelfs nog zwaardere taak om terug te lopen. De trappen waren heel erg zwaar en omdat ik al niet zoveel drink, had ik echt een heel moeilijke trip omhoog. Mijn water ging er snel doorheen. Nog voor we halverwege de terugweg waren, was mijn water op. De trip omhoog heb ik wel gehaald, maar ik moest wel snel iets drinken. Gelukkig stopte we bij een restaurantje vlak bij. Hier hebben we even wat gegeten en ik heb een nieuw flesje drinken gehaald.

Daarna gingen we verder. We gingen naar Hunua Falls, een mooi plekje natuur met een prachtige waterval. Daarna zijn we weer richting huis gereden, onderweg nog langs de supermarkt geweest.

Voor volgende week staan er weer nieuwe leuke dingen op de planning, dus wie weet staat er volgende week weer een nieuwe blog op de planning 

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Debby

Hoi mijn naam is Debby, ik ben 23 jaar en ben een voltijd student aan Saxion Hogeschool. Ik studeer bedrijfseconomie en zit nu in Nieuw Zeeland om op 4 Augustus te beginnen met stage voor jaar 3 van mijn studie. Ik zal proberen eens in de zoveel tijd een update te doen.

Actief sinds 19 Juli 2014
Verslag gelezen: 106
Totaal aantal bezoekers 4128

Voorgaande reizen:

15 Juli 2014 - 31 Januari 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: