28 juli t/m 3 augustus 2014 "de 2e week" - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Debby - WaarBenJij.nu 28 juli t/m 3 augustus 2014 "de 2e week" - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Debby - WaarBenJij.nu

28 juli t/m 3 augustus 2014 "de 2e week"

Door: Debby

Blijf op de hoogte en volg Debby

03 Augustus 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

Het is vandaag 28 juli. De dag is mooi, een helderblauwe lucht en een lekker zonnetje. We gaan vandaag naar Mount Eden om de zonsondergang te kijken. Mount Eden is de grootste berg hier in Auckland. Omdat we nog even langs het postkantoor moeten, bedachten we maar vroeg op weg te gaan. Het is ruim een half uur lopen naar Mount Eden en dan moeten we nog omhoog en we weten niet hoe lang dat gaat duren. Om half 6 is het hier donker, dus we hebben besloten om hier om 1 uur weg te lopen.

Bij het postkantoor hebben we ruim een kwartier gestaan, maar om half 2 stonden we al weer buiten. We besloten maar vast richting Mount Eden te lopen, we wisten niet hoe lang het omhoog zou zijn. Dus daar gingen we.

Eenmaal bij Mount Eden aangekomen waren we even gaan zitten om een banaantje te gaan eten. De klim naar boven leek ons lang te gaan duren. Na het banaantje gingen we op pad, de weg was alleen maar omhoog en was makkelijk begaanbaar. Het was erg vermoeiend maar eenmaal boven na 45 minuten was het de moeite waard. Omdat de lucht zo ontzettend helder was, konden we over heel Auckland heen kijken. Echt wow! Auckland is echt enorm groot, maar het uitzicht op zich was verbluffend. Mount Eden blijkt geen normale berg te zijn, maar een inactieve vulkaan.

Op de zonsondergang moesten we nog wel ruim 2 uur wachten en het was ook erg koud boven op de berg. We besloten af en toe maar een rondje te lopen, door om de krater heen te lopen.
De zonsondergang was echt prachtig om te zien. En we besloten snel daarna weer op pad te gaan terug naar huis. Verder hebben we een rustig avondje gehad, wat wel even lekker was na een vermoeiende dag met bergwandelingen. Wat samen ook rond de 9,7 km was.

Na een vermoeiende dag besloten we vandaag, 29 juli, maar even wat rustiger aan te doen. We besloten de Countdown & New market in Parnell (een andere wijk, direct naast Grafton waar wij zitten) te gaan zoeken. De prijzen daar bleken wat lager dan de Countdown hier beneden op Queenstreet. We besloten dus maar grootverpakking rijst mee te nemen, en ik had nog tandpasta nodig en die bleek ook goedkoper. Uiteindelijk hadden we nog wat praktische dingen en wat verse groenten nodig, dus ook maar meegenomen. De tassen waren zwaar en dus was de terugweg, die ook weer bergopwaarts bleek, behoorlijk zwaar. We waren blij toen we thuis kwamen. Toen hebben we nog even internet proberen rond te krijgen en de rest van de dag lekker rustig aan gedaan. Uiteindelijk hebben we toch weer 6,9 km gelopen. Toen Laura thuis was, hadden we het even over mijn bed, omdat ik vaak slecht slaap en ik vorige week een losse plank onder mijn bed vond. Ze vertelde dat de vorige er doorheen was gegaan. Vlak voor ik ging slapen, ben ik maar even gaan kijken hoeveel planken er misten in mijn bed. Dit bleken er 2 te zijn, op de plek waar mijn heup ligt. We keken meteen maar even of dit over het hele bed was. Het bleek gelukkig alleen aan mijn helft te zijn. Nicolette en ik besloten om mijn bed 180 graden te draaien, zodat ik niet meer met mijn heup in dat gat lag. Dit was niet makkelijk omdat de kamer niet heel groot is. (zie foto’s voor formaat bed & kamer)

Vandaag is het alweer bijna het einde van de maand, 30 juli. We moesten wederom even langs het postkantoor en hebben dat meteen maar even gedaan. Verder hadden we niets op de planning staan en dus zijn we maar even langs de Starbucks gegaan. Die hier veel goedkoper is dan in Nederland. Wij zijn maar even op een bankje op het plein gaan zitten. Hier zagen we vele groepen schoolkinderen, en ook allemaal in schooluniform. Dit is best apart om te zien. Nadat we ons drinken op hadden, liepen we de berg weer op richting huis. Waar we de rest van de dag niets meer hoeven te doen. Toch hebben we alleen naar het postkantoor en terug weer 2,2 km gelopen.

Vandaag 31 juli, de wekker ging weer vroeg. Vandaag gaan we opnieuw met de ferry. Echter gaan we dit keer naar Devonport. We gingen op weg, en wederom hadden we prachtig weer. De zon scheen vel en was lekker. We hadden de dag ervoor een route uitgestippeld waar we heen wilden. Eenmaal aangekomen in Devonport, besloten we meteen maar te gaan wandelen. We liepen langs het water door naar North Head, een berg in de punt van Devonport. We kwamen er aan en dachten eigenlijk beide, van nee daar gaan we niet omhoog, want dan gaat Mount Victoria niet meer lukken. Dus besloten we verder te lopen. We kwamen vervolgens bij een strandje aan waar we eerst een broodje gingen eten. Vervolgens liepen we over het strand verder richting Mount Victoria. Achteraf bleken we er helemaal omheen gelopen te zijn. We besloten dus eerst maar naar de New World (supermarkt) te gaan om daar wat drinken te halen. Toen we buiten van het trappetje af liepen, maakte ik de 2-1 in vallen. Ik viel van het trappetje met mijn knie precies in de hoeking van de tree. Ik heb het halve parkeerterrein moeite gehad met lopen op dat been. Ik kon geen kracht zetten. Gelukkig kon ik na het halve parkeerterrein weer normaal lopen. We gingen door naar Mount Victoria en liepen iets langzamer vanwege mijn knie. Eenmaal boven, zagen we weer een bijna net zo’n verbluffend uitzicht als we op Mount Eden hadden gezien. We hebben nog even een broodje gegeten en zijn vervolgens weer richting haven gelopen. De dag was nog niet ver heen, maar we waren al best wel weer moe en mijn knie deed ook pijn. Verder hadden we niets op de planning staan dus konden we even lekker uitrusten.

Alweer vrijdag 1 augustus. Vandaag moeten we even naar de bank. Mijn pasje is al bijna een week binnen, maar Nicolette heeft haar pas nog niet binnen. Mijn pas moet ook nog geactiveerd worden, dus kan ik dat ook meteen even doen. Verder hebben we nog even boodschappen gehaald, waar we uiteindelijk met 17 kilo totaal de berg weer op liepen. De actie van 4 3 literflessen drinken scheelde ons uiteindelijk 18 dollar op het totaal. ’s Avonds kwam Jessica, een Nederlands meisje die ook in het gebouw woont, wat drinken. We hebben uiteindelijk bijna 2 uur gepraat en toen liet zij ons haar appartement zien. Daar waren nog 2 Nederlandse meiden, waarvan er 1 net die dag was aangekomen.

Zaterdag 2 augustus, vandaag ging wederom de wekker. We hadden besloten dat we vandaag de Dierentuin zouden gaan bezoeken. We kwamen beide een beetje moeilijk op gang, maar waren op tijd weg. We liepen de dierentuin in en begonnen aan de kant met de Giraffen, zebra’s etc. Veel van de dieren waren nog aan het slapen en waren nog niet echt zichtbaar. Toch hebben we ons wel vermaakt. Zo hebben we ook een Kiwi gezien. Die waren groter dan we hadden verwacht. Ze hadden ongeveer de grootte van een Kip. Verder hebben we nog een soort presentatie gevolgd bij de Macaw papegaaien. Was erg indrukwekkend. Op de weg terug zijn we nog even langs de Chinese supermarkt geweest om fruit te halen. Eenmaal thuis hebben we weer redelijk uitgerust.

Vandaag 3 augustus, hebben we niets op het programma staan. Morgen begint stage, wat ik erg spannend vind. Het enige wat ik vandaag nog wil doen, is recht naar mijn stage lopen om te kijken hoe lang ik erover ga doen. Verder ga ik uitrusten en voornamelijk mijn knie rust geven, waar ik nog steeds last van heb.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Debby

Hoi mijn naam is Debby, ik ben 23 jaar en ben een voltijd student aan Saxion Hogeschool. Ik studeer bedrijfseconomie en zit nu in Nieuw Zeeland om op 4 Augustus te beginnen met stage voor jaar 3 van mijn studie. Ik zal proberen eens in de zoveel tijd een update te doen.

Actief sinds 19 Juli 2014
Verslag gelezen: 165
Totaal aantal bezoekers 4127

Voorgaande reizen:

15 Juli 2014 - 31 Januari 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: