04-10 Augustus: “Eerste week stage” - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Debby - WaarBenJij.nu 04-10 Augustus: “Eerste week stage” - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Debby - WaarBenJij.nu

04-10 Augustus: “Eerste week stage”

Door: Debby

Blijf op de hoogte en volg Debby

12 Augustus 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

Maandag 4 augustus, de wekker gaat vroeg. Vandaag de eerste dag van mijn 20 weken durende stage. Om 9:15 kwam ik aan op stage en werd heel vriendelijk ontvangen. Ik werd meteen naar mijn bureau geleidt. Daar kon ik mijn spullen neerleggen en vervolgens werd ik meteen doorgeleid naar beneden voor mijn werkkleding. Toen ik weer terug boven kwam, was mijn stagebegeleider gearriveerd. Hij gaf me een hele rondleiding door het gebouw, de sportschool en nog een ander gebouw iets verder in de straat. Hij vertelde dat ik gratis gebruik mag maken van de sportschool en dat ik ingewerkt zou worden door de vorige intern, Reuben.

Eenmaal terug bij mijn kamertje en bureau werd ik aan Reuben voorgesteld en begonnen we.
De collega’s zijn allemaal zeer vriendelijk en echt super behulpzaam. Na de eerste dag kwam Reuben niet meer en stond ik praktisch al helemaal op eigen benen. Ik heb meermalen vragen gesteld en kreeg een duidelijke uitleg. Daar was ik erg blij mee. De mensen bij mij op het kamertje, Diane, Christiane en Sam, zijn erg gezellig en vol humor. Verder zal ik niet uitweiden over werkzaamheden etc.

Aan het eind van de week, had ik even een heel kort gesprekje met mijn stagebegeleider. Hij vroeg hoe het ging. En vertelde dat ze meestal mensen met meer ervaring aannemen. Toen hij vroeg of dit mijn eerste stage was en ik ja zei was hij best wel verbaasd. Ik had maar 1 dag “training” gehad en kon erg goed meekomen.

Woensdagavond 6 augustus. Nicolette en ik lagen in bed te om te gaan slapen toen bij mij op de kamer om 22:30 ineens de telefoon af ging. Ik had eerder die week, nadat onze kamergenoot Laura weg was gevraagd of ik naar haar kamer mocht omdat die groter was. Hij vertelde mij dat als ik die kamer nog steeds wou ik diezelfde avond nog mijn spullen moest verplaatsen omdat de volgende dag onze nieuwe kamergenoot zou komen. Dus ik naar beneden om de sleutel op te halen en hem zover gekregen dat ik het de volgende ochtend mocht doen voor ik naar mijn werk ging.

Onze nieuwe huisgenoot Sahar, was uiteindelijk om 1 uur ’s nachts aangekomen bij ons op de kamer, dus daar hebben wij geen hinder van gehad.

Zaterdagmiddag hebben we Sahar rondgeleid in de stad en in de avond zijn we nog met een hele groep (7 Nederlanders en 2 Duitsers) wat gaan drinken, was erg gezellig, maar Nicolette en ik waren echt heel erg moe en besloten al iets eerder weg te gaan.

Vandaag 10 augustus hebben we een heerlijk rustig dagje ingepland met weinig te doen.

De stage op zich is niet heel boeiend om veel over te vertellen, ik zal zo spoedig mogelijk als er iets leuks te vertellen valt mijn blog weer updaten. :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Debby

Hoi mijn naam is Debby, ik ben 23 jaar en ben een voltijd student aan Saxion Hogeschool. Ik studeer bedrijfseconomie en zit nu in Nieuw Zeeland om op 4 Augustus te beginnen met stage voor jaar 3 van mijn studie. Ik zal proberen eens in de zoveel tijd een update te doen.

Actief sinds 19 Juli 2014
Verslag gelezen: 136
Totaal aantal bezoekers 4133

Voorgaande reizen:

15 Juli 2014 - 31 Januari 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: